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Dance and Costumes A History of Dressing

Dance and Costumes A History of Dressing

9783895815478 (H)
  • hardcover subTexte vom Institute for the Performing Arts and Film Band 24
  • Ein reich bebildertes Standardwerk zur Entwicklung des Tanzes und des
  • Bühnenkostüms in englischer Sprache.
  • With this book, and for the first time, we are provided with a well-founded
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Details für "Dance and Costumes A History of Dressing"
  • hardcover subTexte vom Institute for the Performing Arts and Film Band 24
  • Ein reich bebildertes Standardwerk zur Entwicklung des Tanzes und des
  • Bühnenkostüms in englischer Sprache.
  • With this book, and for the first time, we are provided with a well-founded
  • and easy-to-read history of dressing and unveiling the body and the
  • accompanying evolution of stage dance since the 17th century. An extensive
  • collection of images and sources from institutions such as Victoria and
  • Albert Museum, MoMA, Musée dOrsay, Museo Reina Sofía, National Gallery of
  • Washington, British Museum, German Historical Museum and Kunst-haus Zürich
  • illustrate the development of this relationship up to the present day.
  • »To read Dance & Costumes is to time travel, back and forth between the court
  • of Louis XIV and the Twenty First Century and to become aware of the milieu
  • for which different styles of costumes were created. Toe shoes and tutus are
  • discussed but so are shifts, tunics, body-tights and lenghts of fabric. There
  • is a great deal more in designing for dance than an art-work on paper being
  • translated into a decorative garment worn by a dancer. It becomes part of the
  • dance and, as this volume reveals, the most interesting costumes are those
 
  • created in collaboration with the movement the choreographers and dancers
  • devise.« Jane Pritchard (Curator of Dance, Victoria and Albert Museum, London)
  • Von den Kopfbedeckungen und Schuhen Ludwigs XIV. bis zu den Seidenkleidern
  • von Isadora Duncan war die Kleidung der Tänzer*innen so vielfältig wie die
  • Tanzformen selbst. Die Geschichte des ausgestellten Körpers ist auch eine
  • Geschichte der Scham und Schamlosigkeit, der kulturellen und moralischen
  • Akzeptanz und Provokation. Bühnenkostüme wurden zensiert und verboten,
  • ästhetische Überlegungen hinter gesellschaftliche Tabus gestellt. Wie viel
  • durfte und sollte gezeigt werden?
  • Das Buch liefert erstmals eine fundierte und gut lesbare Geschichte der Ver-
  • und Enthüllung des Körpers und der damit einhergehenden Evolution des
  • Bühnentanzes seit dem 17. Jahrhundert.
  • Eine umfangreiche Sammlung von Abbildungen u. a. aus dem Victoria & Albert
  • Museum, MoMA, Musée dOrsay, dem Museo Reina Sofía, der National Gallery of
  • Washington, dem British Museum, dem Deutschen Historischen Museum und dem
  • Kunst-haus Zürich veranschaulicht die Entwicklung bis in die Gegenwart.

Besetzung: Musikbücher, Sonstige Musikbücher
Schwierigkeit: 0
Erscheinungsjahr: 2021
Seitenanzahl: 468
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